top of page

תרגול סריקת גוף - 30 דקות

את עיקרי התרגול של סריקת גוף תוכלו לקרוא בהקדמה לתרגולים הקצרים יותר שמופיעים כאן. אם התנסיתם/ן בתרגולים הקצרים יותר ואתם חשים שאתם בשלים ומעוניינים לבצע תרגול עמוק יותר הנכם מוזמנים כעת לתרגל כאן. תרגול של 30 דקות מאפשר העמקה ושכלול של מיומנויות תשומת הלב. בתרגול ארוך נוכל לשים לב לכל המאפיינים של התרגול:
1. סריקת הגוף: הנוכחות של תשומת הלב עם כל איבר ואיבר, מרגע לרגע.
2. נוכל לשים לב לנטיית התודעה "להיעלם" לה לכל מיני מקומות כמו תכנונים, חלומות בהקיץ, זיכרונות, משימות ועוד. למעשה זו נטייה טבעית של התודעה, לקפוץ ממקום למקום ומעניין לעניין, ואל לנו להיות ביקורתיים על עצמנו גם אם התודעה נודדת לזמן ממושך. כל שיש בידינו לעשות הוא ברגע ששמנו לב לכך שאיננו ממוקדים בגוף פשוט לחזור לתשומת לב, בחיוך, ברכות ובהבנה שכך היא התודעה.
3. כעת נוכל להתוודע לנטיית התודעה להיצמד למה שטוב ונעים ולהתרחק ממה שלא נעים. כאשר יש תחושה שאינה נעימה נראה כיצד הנטייה הטבעית היא להתרחק ממנה, להפסיק את התחושה הלא נעימה. ואם יש תחושה או מחשבה נעימה נראה כיצד הנטייה הטבעית היא להיצמד אליה, לרצות שתמשיך. כאן אנו מנסים להיות עם מה שיש מתוך עמדה מאוזנת, וגם אם תחושה או מחשבה הן נעימות או לא נעימות, ננסה לשהות עימן באיזון ללא העדפה ושיפוט.

00:00 / 30:02
bottom of page